3D modeling of a tractor and a slurry trailer equipped with a remote inflation system (CTIS)
PAS UW BANDENSPANNING EENVOUDIG AAN TERWIJL U RIJDT:
Central Tire Inflation System
WAAROM MIJN BANDENSPANNING AANPASSEN?
Importance of CTIS when planting
De passages van landbouwvoertuigen op een akker leidt tot bodemverdichting. Dit vermindert de ventilatie en infiltratie en belemmert de opname van voedingsstoffen voor de wortels. De economische gevolgen van bodemverdichting zijn aanzienlijk: minder gewasopbrengst, meer kans op ziekten en hoge kosten voor het decompacteren van de bodem.
Reduce your costs up to 10%
Daarom is de verlaging van de bandenspanning in het veld onmisbaar om de impact van de voertuigen te verminderen en bodemverdichting te voorkomen.
Correct tire pressure is vital when farming
Ongeacht het type voertuig, is de juiste bandenspanning essentieel voor een goed rijgedrag. Een juiste bandenspanning draagt ook bij aan de brandstofbesparing en verlengt de levensduur van de banden.
Ontdek de optimale bandenspanning voor uw voertuig, activiteit en specifieke behoeften met onze AgroPressure Tool.
WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN EEN CENTRAAL DRUKWISSELSYSTEEM (CTIS)?
Bij veel landbouwwerk is het ESSENTIEEL om de bandenspanning in de loop van de dag diverse malen te veranderen.
De optimale bandenspanning hangt af van veel factoren, zoals voertuigtype, lading, bodem en snelheid.
Als landbouwer moet u de bandenspanning misschien ook aanpassen afhankelijk van het gewas.
Met een CTIS (Central Tire Inflation System) kunt u de bandenspanning eenvoudig regelen vanuit uw tractorstoel.
Om toegang te krijgen tot deze video, moet u de reclamecookies van Youtube en andere gelijkaardige technologieën aanvaarden
Accepteer de Youtube cookiesHET NUT VAN EEN CENTRAAL DRUKWISSELSYSTEEM (CTIS)
Increase your yield up to 4%
Verhoog uw productiviteit
Tot 4 % meer productiviteit dankzij een verbeterde tractie*
Meer tractie, minder doorslippen, meer werktijd en minder brandstofverbruik.
Up to 10% fuel savings in field use when adjusting your tire pressure
Verlaag uw kosten
Tot 10 % brandstofbesparing in het veld dankzij een aangepaste bandenspanning*
Het grotere contactoppervlak van de band geeft minder druk op de bodem. Dit voorkomt verdichting en optimaliseert de gewasopbrengst.
Up to 33% decrease in the pressure applied to soil
Bescherm uw bodem
Tot 33 % minder druk op de bodem dankzij een lagere bandenspanning**
Een goed beheer van de bandenspanning vermindert de bandenslijtage, bespaart brandstof en optimaliseert de werktijd, om uw machines maximaal te benutten.
30% reduction in traction loss with CTIS
Verminder het doorslippen
Tot 30% minder tractieverlies bij gebruik van het CTIS*
Hou uw rendement op peil in een regenachtig seizoen. Met een CTIS wordt uw werk niet vertraagd door slecht weer.
Dankzij hetCTIS (Central Tire Inflation System) profiteert u van al deze voordelen wanneer u wilt vanuit uw tractorstoel!
HOE WERKT EEN CTIS?
Om toegang te krijgen tot deze video, moet u de reclamecookies van Youtube en andere gelijkaardige technologieën aanvaarden
Accepteer de Youtube cookiesDE MONTAGE VAN EEN CENTRAAL DRUKWISSELSYSTEEM (CTIS) OP UW TREKKER
Het CTIS (Central Tire Inflation System) is compatibel met al uw landbouwmachines, zoals giertanks, mestverspreiders, plantmachines enz. De montage is mogelijk op:
- Elk voertuig
- Elke bandenreeks van elk merk
- Elke configuratie
Om toegang te krijgen tot deze video, moet u de reclamecookies van Youtube en andere gelijkaardige technologieën aanvaarden
Accepteer de Youtube cookiesDE MONTAGE VAN EEN CENTRAAL DRUKWISSELSYSTEEM (CTIS) OP UW TREKKER
Ontworpen en gefabriceerd door onze dochteronderneming PTG, al meer dan 30 jaar expert in deze technologie.
8 ptg logo affiliated michelin company based in germany specialized in ctis
7 schema of ctis components for an implementation on a tractor
Een CTIS bestaat uit:
- een centraal bedieningssysteem;
- een roterende unit op elk wiel;
- luchtleidingen tussen de CTIS-doos en elke band;
- één verbinding tussen de CTIS-doos en de terminal (bijv: Isobus) in uw cabine;
- één verbinding tussen het CTIS en het luchtsysteem van uw trekker.
WAT KAN IK CONCREET BEDIENEN VANAF MIJN TERMINAL IN DE CABINE?
ISOBUS terminal example
De interface op uw terminal maakt het gebruik heel eenvoudig:
o Snel banden oppompen of aflaten, zelfs terwijl u rijdt
o Keuze van uw type traject (weg, veld) en uw lading (van vol tot leeg)
o Keuze van de as
o Instelling van een set hoge en lage spanningen per as
o Tot 18 verschillende configuraties
Volledige integratie in ISobus-terminal mogelijk
VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ's)
Om een offerte voor u op te stellen, hebben we wat meer informatie nodig. U kunt contact met ons opnemen voor een offerte op maat, door HIER te klikken.
Vrijwel alle landbouwvoertuigen kunnen worden voorzien van een CTIS. De meeste systemen worden natuurlijk gemonteerd op trekkers en aanhangers. Maar we kunnen onze systemen ook monteren op verspreiders, zaaimachines, maaidorsers enz.
De installatie vergt meestal 10 tot 12 uur per as, maar kan variëren afhankelijk van het voertuig. Voor een CTIS-installatieadvies kunt u HIER klikken.
Ons systeem is een veilig systeem gebaseerd op strikte kwaliteits- en veiligheidsnormen. De meeste OE-fabrikanten hebben het gebruik van CTIS op bepaalde voertuigen goedgekeurd. Voor specifieke vragen over de fabrikanten kunt u HIER contact opnemen met onze CTIS-expert.
Voor de werking van een CTIS is een luchtcompressor (zoals een remluchtremcompressor) nodig. Als uw voertuig niet is voorzien van een luchtcompressor, kan de CTIS-dealer deze leveren.
Geen probleem. Wij bieden een alternatieve digitale oplossing om uw CTIS op uw voertuig te bedienen.
Een CTIS biedt veel voordelen. De meest zichtbare zijn brandstofbesparing en sneller werken, door minder doorslippen. Andere voordelen zijn minder slijtage en een langere levensduur van de banden. Het grootste belang is echter de instandhouding van de bodemkwaliteit; een essentiële factor voor uw gewasopbrengst. Meer informatie vindt u HIER.
Rubberen of metalen leidingen aan de buitenkant van het wiel zijn een gebruikelijke en betrouwbare manier om lucht naar de band te brengen. Voor asstangen hebben we ook een interne roterende unit ontwikkeld, die discreter is en gemakkelijker te gebruiken bij dubbele wielen.
Ja. Het CTIS (Central Tire Inflation System) is ontworpen voor gebruik wanneer u het nodig hebt, dus onderweg en zonder snelheidsbeperking. Gebruik tijdens het rijden is veilig.
ERVARINGEN VAN ANDERE LANDBOUWERS ***
Onze machines worden hoe langer hoe meer zwaarder, sneller en krachtiger. De velden liggen ook verder uit elkaar. Rijden op de weg vereist een hogere druk om de hitte, het gewicht en de snelheid aan te kunnen. Voor veldwerk is echter een zo laag mogelijke druk nodig voor een maximale tractie en een minimale bodemdruk. Een beperking tot één bandenspanning brengt veel nadelen met zich mee. Ontdek hoe een CTIS u kan helpen.
NEEM CONTACT OP MET EEN CTIS-EXPERT
* Gebaseerd op een veldstudie onder reële omstandigheden, uitgevoerd in Schotland in 2016, met een Fendt 939 trekker uitgerust met Axiobib IF650/65R34 en Axiobib IF710/75R42 banden en een drieassige Stewart aanhanger uitgerust met Cargoxbib HF 600/55R26.5 banden. Bodem: zware blauwe klei. Eveneens gebaseerd op een veldstudie onder reële omstandigheden, uitgevoerd in Frankrijk in 2017, met een Fendt 724 Vario trekker uitgerust met MICHELIN Machxbib 710/55 R30 en MICHELIN Machxbib 900/50 R42 banden en een GYRAX BMXL 240 aanhanger uitgerust met Cargoxbib HF 710/50 R26.5 banden. Bodem: klei-kalksteen. De praktijkresultaten kunnen variëren, afhankelijk van de bodem en de weersomstandigheden.
** Gebaseerd op berekeningen van TERRANIMO en een veldstudie onder reële omstandigheden, uitgevoerd in Frankrijk in 2020 door de Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forestry and Food Sciences HAFL, op verzoek van Michelin, met een JOHN DEERE 7310 trekker uitgerust met MachXBib 600/70R30 en MachXBib 710/70R42 banden en een drieassige THIEVIN aanhanger uitgerust met TrailXBib 650/55R26.5 banden. De praktijkresultaten kunnen variëren, afhankelijk van de bodem en de weersomstandigheden.
*** Extern onderzoek in opdracht van Michelin, uitgevoerd door "Tire check" in het vierde kwartaal van 2021 met Europa als geografische perimeter.