3D modeling of a tractor and a slurry trailer equipped with a remote inflation system (CTIS)

3D modeling of a tractor and a slurry trailer equipped with a remote inflation system (CTIS)

LUCHTDRUKWISSELSYSTEEM (CTIS) : STEL DE BANDENSPANNING VAN UW LANDBOUWBAND ONDERWEG BIJ

HOE WERKT HET AUTOMATISCHE OPPOMPSYSTEEM VOOR TRACTORBANDEN?

Het luchtdrukwisselsysteem (CTIS) maakt gebruik van sensoren, ventielen en een bedieningspaneel om de optimale bandenspanning voor het terrein te bepalen en zo de rijomstandigheden te verbeteren. Het systeem zal de ventielen activeren om de banden op te pompen of af te laten, afhankelijk van de behoefte.
Als bestuurder kunt u zo de bandenspanning onderweg vanuit de cabine bijstellen en profiteren van optimale prestaties.

Central Tire Inflation System : How does it work ?

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN HET LUCHTDRUKWISSELSYSTEEM (CTIS)?

As farmer, change tire pressure on move is a MUST to have

STEL DE BANDENSPANNING EENDER WANNEER BIJ VANUIT DE CABINE


Voor tal van landbouwactiviteiten is het noodzakelijk om de bandenspanning meerdere keren per dag bij te stellen.
De optimale bandenspanning wordt bepaald door verschillende factoren: voertuigtype, lading, druk en snelheid.
Als landbouwer moet u de bandenspanning wellicht vaak bijstellen, afhankelijk van het type gewas.
Met het luchtdrukwisselsysteem (CTIS) kunt u de bandenspanning controleren vanuit de cabine.


Ik wil weten hoe ik mijn voertuig kan uitrusten met CTIS

VERHOOG UW PRODUCTIVITEIT EN VERLAAG TEGELIJK DE KOSTEN, BESCHERM DE BODEM EN BEPERK HET DOORSLIPPEN VAN WIELEN

Use the right tyres and services to  boost your productivity

CTIS: Increased your productivity

Verhoog uw productiviteit

De productiviteit neemt met tot wel 4% toe dankzij een verbeterde tractie*

Een verhoogde tractie, een verlaagd sliprisico, een toegenomen activiteitsduur en een afgenomen brandstofverbruik.

Improve your savings: fuel consumption, tyre longevity...

CTIS: reduced your cost

Beperk uw kosten

Door de bandenspanning bij te stellen, kunt u tot wel 10% brandstof besparen bij veldgebruik*

Het vergrootte bandoppervlak genereert een lagere bodemdruk, waardoor bodemverdichting wordt vermeden en de agronomische opbrengst maximaal blijft behouden.

Increase the yield from your land

CTIS: Protect your soil

Bescherm uw bodem

De bodemdruk neemt tot wel 33% af wanneer de juiste spanning wordt gebruikt**

Een beter beheer van de bandenspanning zorgt ervoor dat banden minder snel verslijten, er minder brandstof wordt verbruikt en de activiteitsduur afneemt. Zo kunt u optimaal gebruik maken van uw machine.

Reduce soil compaction tanks to our services and tyres

CTIS: Limit Soil Compaction

Beperk het doorslippen van wielen

Actief gebruik van CTIS zorgt ervoor dat tractieverlies tot wel 30% wordt verminderd*

Laat regenachtige seizoenen uw opbrengst niet in het gevaar brengen. Vertragingen door gure weersomstandigheden behoren nu tot het verleden dankzij CTIS.

Dankzij CTIS (luchtdrukwisselsysteem) kunt u op verzoek en direct vanuit de cabine profiteren van al deze voordelen!

DEZE LANDBOUWERS ZIJN OVERTUIGD VAN CTIS***

 

Machinerie wordt zwaarder, sneller en krachtiger. Velden liggen verder uit elkaar. Voor gebruik op de weg is een hogere bandenspanning nodig om de warmte, het gewicht en de snelheid aan te kunnen. Voor werkzaamheden op het veld is dan weer een zo laag mogelijke bandenspanning nodig om een maximale tractie en een minimale druk op de bodem te kunnen garanderen. Over slechts één bandenspanning beschikken, heeft zo zijn nadelen. Ontdek hoe CTIS u kan helpen.

 

WAAROM MOET IK DE BANDENSPANNING VAN LANDBOUWBANDEN AANPASSEN?

Image importance of CTIS when planting

Importance of CTIS when planting

VERHOOG DE GEWASOPBRENGST

Het herhaaldelijk passeren van landbouwwerktuigen zorgt op landbouwgronden voor bodemverdichting, waardoor water, lucht en wortelvoedingsstoffen minder goed kunnen doordringen. De economische impact van bodemverdichting is aanzienlijk: een beperkte gewasopbrengst, ziekteontwikkeling en decompactie van de bodem.

image, reduce your costs up to 10%

Reduce your costs up to 10%

BEPERK BODEMVERDICHTING

Het is noodzakelijk om een lagere bandenspanning te gebruiken in het veld om zo de nadelige effecten van de voetafdruk van machines te verlagen en spoorvorming en bodemverdichting te beperken.

Up to 10% fuel savings in field use when adjusting your tire pressure

Up to 10% fuel savings in field use when adjusting your tire pressure

BESPAAR MEER

De correcte bandenspanning is essentieel om een optimaal gebruik op de weg te kunnen garanderen, ongeacht het voertuigtype. Dit beperkt de rolweerstand, verlaagt het brandstofverbruik en verhoogt de levensduur van de banden.

WIST U DAT ... DE MICHELIN ULTRAFLEX TECHNOLOGIE DE VOORDELEN VAN CTIS KAN VERGROTEN

 

Haal het meeste uit uw CTIS-ervaring door banden te gebruiken die speciaal zijn ontwikkeld om te functioneren bij een lage bandenspanning.

WAAR VIND IK MEER INFORMATIE OVER CTIS?

MICHELIN raadt het CTIS-systeem aan dat ontwikkeld en geproduceerd is door ons zusterbedrijf PTG, al meer dan 30 jaar expert in oppomptechnologieën.

KAN IK HET CTIS-SYSTEEM GEBRUIKEN VOOR MIJN TRACTOR EN ANDERE WERKTUIGEN?

Het luchtdrukwisselsysteem (CTIS) is compatibel met al uw landbouwmachines: giertanks, mestwagens, plantmachines en andere werktuigen.

CTIS kan worden geïnstalleerd bij:

  • Elk voertuig
  • Elk bandenmerk of -assortiment
  • Elke configuratie
Central Tire Inflation System (CTIS) is compatible for all your agricultural machinery

HOE WORDT HET LUCHTDRUKWISSELSYSTEEM (CTIS) GEKOPPELD AAN MIJN TRACTOR?

 

schema of CTIS components for an implementation on a tractor

7 schema of ctis components for an implementation on a tractor

CTIS bestaat uit:
 

1. een centraal besturingssysteem
2. een roterende unit per wiel
3. luchtleidingen om de CTIS-doos te verbinden met elke band
4. één verbinding tussen CTIS en de terminal (bv. Isobus) in uw cabine
5. één verbinding tussen CTIS en het luchtsysteem van uw tractor

De installatie op uw landbouwvoertuig wordt uitgevoerd door een professionele en deskundige partner. Download de productgids voor meer informatie over CTIS, inclusief technische gegevens.

WAT KAN IK CONCREET CONTROLEREN VANUIT DE CABINE?

image ISOBUS terminal example

ISOBUS terminal example

Het interface van de terminal is eenvoudig te bedienen:

 

  • Snel banden oppompen of aflaten, zelfs tijdens het rijden
  • De ondergrond (weg, veld) en de lading (van volledig tot leeg) selecteren
  • De as kiezen
  • Een bereik van hoge en lage bandenspanningen per as instellen
  • Tot wel 18 verschillende configuraties


Kan volledig worden geïntegreerd in de ISOBUS-terminal

MICHELIN BANDENINFLATOR: VEELGESTELDE VRAGEN (FAQ)

HOE DUUR IS CTIS? IK WIL GRAAG EEN PRIJSOFFERTE OP MAAT ONTVANGEN VOOR EEN SYSTEEM.

We hebben bijkomstige informatie nodig om een prijsofferte op te stellen. Klik HIER en neem contact met ons op voor een offerte op maat.

IS HET SYSTEEM COMPATIBEL MET ALLE VOERTUIGEN?

Vrijwel alle landbouwvoertuigen kunnen worden uitgerust met CTIS, maar meestal gaat het om tractoren en trailers in het algemeen. We kunnen onze systemen echter ook installeren bij sproeimachines, zaaimachines, maaidorsers, enz.

HOE LANG DUURT DE INSTALLATIE VAN EEN CTIS-SYSTEEM?

De installatie neemt normaal gezien tussen de 10 à 12 uur per as in beslag, maar dit kan variëren al naargelang het voertuig. Klik HIER voor CTIS-installatieadvies.

VERVALLEN DE GARANTIES OP MIJN VOERTUIGEN BIJ HET INSTALLEREN VAN CTIS?

Ons systeem is veilig en baseert zich op strikte kwaliteits- en veiligheidsnormen. De meeste OE-merken hebben het gebruik van CTIS bij bepaalde voertuigen goedgekeurd. Voor specifieke vragen over de fabrikant kunt u HIER contact opnemen met onze CTIS-expert.

HEB IK EXTRA APPARATUUR NODIG OM CTIS TE INSTALLEREN?

Een luchtcompressor (zoals een remluchtcompressor) is noodzakelijk om CTIS te laten werken. Als uw voertuig hier niet over beschikt, dan kan onze CTIS-dealer er u één bezorgen.

KAN IK CTIS GEBRUIKEN ALS MIJN VOERTUIG NIET IS UITGERUST MET ISOBUS?

Geen probleem! We bieden een digitaal alternatief aan om CTIS op uw voertuigen te kunnen bedienen.

WAT ZIJN DE FINANCIËLE VOORDELEN VAN CTIS?

CTIS heeft tal van voordelen, zoals een lager brandstofverbruik en een snellere werktijd omdat de wielen minder doorslippen. Daarnaast zullen banden minder snel verslijten en langer meegaan. Het grootste voordeel is het behoud van de bodem, een factor die een belangrijke rol speelt bij de opbrengst. Meer details vindt u HIER.

WAAROM ZIJN ER EXTRA RUBBEREN (OF METALEN) TUBES AAN DE BINNEN-/BUITENKANT VAN HET WIEL?

Rubberen of metalen tubes aan de buitenkant van het wiel zijn een gebruikelijke en betrouwbare manier om lucht in de band te krijgen. Voor asstangen hebben we een interne roterende unit ontwikkeld: een discrete oplossing die makkelijker kan worden gebruikt met dubbele wielen.

KAN IK RIJDEN TIJDENS HET OPPOMPEN OF AFLATEN VAN EEN BAND? ZIJN HIER ENIGE RISICO’S AAN VERBONDEN?

Ja! CTIS (luchtdrukwisselsysteem) is speciaal ontwikkeld om op verzoek of onderweg te worden gebruikt, zonder snelheidsbeperkingen. Het systeem kan veilig worden gebruikt tijdens het rijden.


Ik wil op de hoogte blijven van oplossingen voor de landbouwsector

JURIDISCHE KENNISGEVING

* Gebaseerd op een veldonderzoek uitgevoerd onder reële omstandigheden in 2016 in Schotland, gebruik makende van een Fendt 939 tractor uitgerust met Axiobib IF650/65R34 en Axiobib IF710/75R42 banden en een Stewart drie-assige trailer met Cargoxbib HF 600/55R26.5 banden. Testomstandigheden bodem: zware blauwe klei. * Ook gebaseerd op een veldonderzoek uitgevoerd onder reële omstandigheden in 2017 in Frankrijk, gebruik makende van een Fendt 724 Vario tractor uitgerust met MICHELIN Machxbib 710/55 R30 en MICHELIN Machxbib 900/50 R42 banden en een GYRAX BMXL 240 trailer met Cargoxbib HF 710/50 R26.5 banden. Testomstandigheden bodem: klei/ kalksteen. De feitelijke resultaten kunnen variëren al naargelang de bodem en de weersomstandigheden.

** Gebaseerd op berekeningen van TERRANIMO en een veldonderzoek uitgevoerd onder reële omstandigheden in 2020 in Frankrijk door Bern University of Applied Sciences, School of Agricultural, Forestry and Food Sciences HAFL in opdracht van Michelin, gebruik makende van een JOHN DEERE 7310 tractor uitgerust met MachXBib 600/70R30 en MachXBib 710/70R42 banden en een THIEVIN drie-assige trailer met TrailXBib 650/55R26.5 banden. De feitelijke resultaten kunnen variëren al naargelang de bodem en de weersomstandigheden.

*** Extern onderzoek in opdracht van Michelin en uitgevoerd door “Tyre Check” in Q4 2021 op de Europese geografische perimeter.

U gebruikt een verouderde versie van de Web Browser

Deze website ondersteunt de browser niet dat u momenteel gebruikt. Dit betekent dat sommige functies niet naar behoren zullen werken. Dit kan resulteren in vreemde gedragingen tijdens het surfen op de website.

Gebruik of upgrade / installeer een van de volgende browsers om volledig gebruik te kunnen maken van deze website.

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+